Skip to main content

Verhuur informatie

We werken het liefst zo transparant mogelijk. Helder voor jou en voor ons. Onderstaand geven we jou dan ook alvast zo veel mogelijk info over hoe het huren van artikelen in zijn werk gaat. Heb je nog vragen? Check dan ook zeker even de FAQ's. Indien je ook daar je antwoord niet tussen vindt, neem dan gerust even contact met ons op.

FAQ | Veel gestelde vragen

Moeten de artikelen schoon retour komen?

De huurprijs die u betaald is op het volgende gebaseerd:  Glaswerk, servies en bestek afgespoeld en gesorteerd retour. U hoeft het dus niet grondig af te wassen en af te drogen.  Linnen moet droog retour komen (dit om schimmelen te voorkomen). De was nemen wij voor onze rekening.

Overige artikelen schoon en uiteraard heel retour. Indien de goederen vies of beschadigd retour gebracht worden dan brengen wij u een bedrag in rekening voor het schoonmaken, repareren of vervangen.

Hoe ver vantevoren moet ik bestellen?

Hoe ver u vantevoren moet bestellen, hangt natuurlijk af van de hoeveelheid die u wenst te bestellen en de tijd van het jaar. U begrijpt dat ons bedrijf hoogtepunten per seizoen kent. De zomer en de periode rond de feestdagen zijn voor ons drukke perioden.

“Kleine” bestellingen zoals bijvoorbeeld een aantal klapstoelen kunt u in principe 1 of 2 dagen vantevoren nog bestellen. Grotere bestellingen die wij ook moeten bezorgen en ophalen moeten eigenlijk uiterlijk 1 à 2 weken vantevoren bij ons besteld zijn.

Biertapjs en koelkasten zijn met name in de zomer vaak al weken vantevoren gereserveerd. Om teleurstellingen te voorkomen is het dus verstandig om tijdig te reserveren.

Als u nog niet zeker weet hoeveel gasten u precies verwacht maar u heeft wel een datum voor uw feest, reserveer dan alvast een minimum aantal artikelen. Deze kunnen dan later worden aangepast aan het definitief aantal gasten.

Hoe werkt het met het bezorgen en ophalen van de bestelling?

U kunt uw gehuurde materialen zelf afhalen en terugbrengen. U mag de artikelen één dag voor de reserveringsdatum ophalen en de dag erna weer terugbrengen. Let wel op onze openingstijden (ma t/m vrij 9:00-17:00; za 10:00-12:00).
Ook kunt u de materialen door ons laten bezorgen en ophalen.
Hieronder de transportkosten voor Zeeland. Voor leveringen buiten de provincie  kan je contact met ons opnemen voor een indicatie van de kosten.
Walcheren: €  30,00
Bevelanden: €  50,00
Schouwen Duiveland: €  75,00
Goeree Overflakkee: € 100,00
Zeeuws Vlaanderen: € 125,00
Buiten Zeeland op aanvraag
Wij leveren normaal gesproken de spullen op de begane grond aan de voordeur. Bezorgtijden kunnen bij uitzondering en alleen door bijzondere omstandigheden (na overleg) afwijken van onze openingstijden.
U kunt de dag voor levering tussen 15:00 – 17:00 uur bellen voor een tijdsindicatie (± 1uur) over het leveren van de artikelen.

Kan ik de artikelen komen bekijken?

Hoewel van bijna elk artikel een foto is te zien op deze site, kunnen we ons voorstellen dat u ze ook “live” wil bekijken.
Het is wel verstandig om vantevoren even een afspraak te maken, zodat we wat tijd voor u vrij kunnen maken.

Ook als u een feest met ons wil bespreken, graag vantevoren een afspraak maken.

Ik huur de artikelen in het weekend, moet ik dan extra betalen?

Nee, Als u de artikelen op bijvoorbeeld zaterdag nodig heeft, dan mag u ze vrijdag al ophalen en hoeft u ze pas maandag weer retour te brengen. Dit kost u niks extra’s.

Hoeveel glazen moet ik bestellen?

Hou er bij de hoeveelheid te bestellen glaswerk rekening mee dat er gemiddeld drie consumpties per uur per persoon worden genuttigd.

Heeft u de mogelijkheid om tussendoor te spoelen, dan kunt u dus volstaan met drie glazen per persoon.

Hoeveel servies en bestek moet ik bestellen?

Hou er bij het huren van servies rekening mee dat bij een buffet, gasten meerdere malen langs het buffet gaan. Het is dan ook aan te raden om 1,5 of 2 borden en bestek per persoon te rekenenen.
Bij een diner moet u rekening houden met het aantal gangen.

Wij adviseren wel om een (beperkt) aantal stuks meer te bestellen. in geval van “kleine” ongelukjes.

Ik heb een storing / defect aan gehuurde artikelen. Kan ik ook buiten openingstijden contact opnemen?

Het is erg vervelend om er tijdens uw feest of evenement achter te komen dat één van de gehuurde artikelen een storing geeft of defect is. Wij geven daarom altijd het advies mee om apparatuur vooraf te testen zodat u er zeker van bent dat alles zal werken. Mocht u onverhoopt een storing hebben, dan zijn wij buiten onze openingstijden op het volgende nummer te bereiken: 0118 22 74 10

Welk bestek gebruik ik?

Koffielepel: lepel(tje) voor het koffie- of theeservies.
Fruitmes / cocktailvork / cocktaillepel: voor bijvoorbeeld gebruik bij een dessert of walking dinner. Geschikt voor kleinere bordjes (tot 18cm) en schaaltjes.
Lepel / mes / vork: de “allrounders”. Deze zijn te gebruiken bij de meeste voor- en hoofdgerechten.
Tafelmes / tafelvork: het bestek voor je diner waarin je gebruik maakt van grotere borden (vanaf 28cm)